Ταινία πυγμαχική, αλλά και ταινία δρόμου, η δραματική πλοκή εστιάζει κυρίως στη μεταξύ των κεντρικών χαρακτήρων σχέση.
Ο Koza είναι Ρομά, πρώην μποξέρ με άξιες λόγου ολυμπιακού επιπέδου διακρίσεις (το ρόλο υποδύεται ο πραγματικός Σλοβάκος πυγμάχος Peter Baláž). Όμως σήμερα ζει μια ζωή μέσα στην ανέχεια, συλλέγοντας άχρηστα μέταλλα για να τα πουλήσει. Όταν η γυναίκα του μένει έγκυος στο δεύτερο τους παιδί, ο Koza θα αναγκαστεί να επιστρέψει πάλι στα ρινγκ, αυτή τη φορά για λόγους βιοποριστικούς. Καθοδηγούμενος από τον μάνατζέρ του Zvonko, θα ξεκινήσει μια περιοδεία στην επαρχία αναζητώντας όχι τη νίκη αλλά τη χρηματική ανταπόδοση. Όμως, ο Koza δεν διανύει την πρώτη νεότητα του, και κάθε χτύπημα από τον αντίπαλο είναι επικίνδυνο και μπορεί να αποβεί μοιραίο…
Η σκηνοθεσία επικεντρώνεται καταρχάς στη σχεδίαση του πορτραίτου του ήρωα, ως ενός αθώου, αφελούς, εύπιστου και λυγισμένου από την ανάγκη πυγμάχου. Ωστόσο είναι κυρίως στη σχέση του με τον μάνατζέρ του που εστιάζει. Πολύ μακριά από μια ντοκιμαντερίστικη αισθητική, με πλάνα σταθερά -που στο κέντρο έχουν τα δύο πρόσωπα-, η σκηνοθεσία τοποθετεί απέναντί του ήρωα τον μάνατζερ και τη στυγνότητα της συμπεριφοράς του. Διαποτισμένη από μια μελαγχολία και ένα πεσιμισμό και με φόντο τα χιονισμένα τοπία στην ύπαιθρο της Σλοβακίας, η αφήγηση σκιαγραφεί, λοιπόν, μια καταρχήν σχέση εκμετάλλευσης και την εξέλιξή της. Και, εντέλει, εστιάζει στο πρόσωπο του μάνατζερ ως ενός αληθινά δραματικού προσώπου: η κακότητα, κυνικότητα, σκληρότητα του στο τέλος θα διαλυθούν; ο ίδιος θα μεταστραφεί; Αυτό είναι το ερώτημα που διατρέχει διαρκώς την αφηγηματική γραμμή.
Δημήτρης Μπάμπας