του Robin Campillo
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_120-battements-par-minute.jpg

Αρχές της δεκαετίας του 90. Ο ιός του AIDS έχει καταγράψει ήδη αμέτρητους νεκρούς. Στο Παρίσι ακτιβιστές της οργάνωσης Act-up μάχονται με όλες τους τις δυνάμεις κατά της γενικής αδιαφορίας. Η ζωή του Nathan, ενός νέου μέλους της ομάδας, αναστατώνεται από τον ριζοσπάστη ακτιβιστή Sean, ο οποίος ρίχνεται με τα μούτρα στον αγώνα.
Ο Robin Campillo, που υπέγραψε το σενάριο της βραβευμένης με το Χρυσό Φοίνικα ταινίας Entre les Murs (2008), προχωράει εδώ στη σκηνοθεσία μιας ταινίας που έχει ως θέμα της τη μάχη που δίνεται κατά τη δεκαετία του 90 ανάμεσα σε κυβερνήσεις, ακτιβιστές και φαρμακευτικές εταιρείες για το δικαίωμα στην κατάλληλη θεραπεία κατά του Aids.       
Με τους Nahuel Pérez Biscayart, Arnaud Valois, Adèle Haenel, Antoine Reinartz.

Οι σημειώσεις του σκηνοθέτη
    Το 120 BPM δεν είναι μία νοσταλγική ταινία, αλλά μία πολιτική ταινία, μία ταινία για αυτούς που χάθηκαν και για εμάς που έχουμε μείνει εδώ και παλεύουμε ακόμα. […] Το 1992, μην ξεχνάμε πως είμαστε σε μία περίοδο που υπάρχει ομοφοβία, οι συζητήσεις για προφυλακτικά ήταν απαγορευμένες στα σχολεία και η ανταλλαγή σύριγγας ήταν η πιο συνηθισμένη πρακτική. Η Act Up – Paris ήταν μια οργάνωση γεμάτη δυναμικούς ανθρώπους στην χειρότερη περίοδο της επιδημίας του ιού που όμως κατάφεραν και άνοιξαν έναν διάλογο για αυτό και βοήθησαν και άλλους ανθρώπους, που είχαν προσβληθεί από την αρρώστια, όπως χρήστες ναρκωτικών, αιμοφιλικούς, κ.ά.
    Σήμερα, με τα Κοινωνικά Μέσα και το διαδίκτυο είναι πολύ εύκολο να είμαστε μέρος μιας κοινότητας, αλλά χωρίς να ενσωματωνόμαστε πραγματικά σε αυτή την κοινότητα. Την εποχή που διαδραματίζεται το 120 BPM, οι άνθρωποι έπρεπε να βρεθούν μαζί, στον ίδιο χώρο, και να ανταλλάξουν ιδέες κοιτώντας ο ένας τον άλλο. Ήταν η εποχή του φαξ, όπου οι οργανώσεις δεν μπορούσαν να μεταδίδουν τις εικόνες τους άμεσα, όπως γίνεται σήμερα, και η τηλεόραση έπαιζε ένα τεράστιο ρόλο – γεγονός που επηρέαζε τον τρόπο που η οργάνωση σχεδίαζε τις ενέργειές της, προκειμένου να χρησιμοποιήσει τα Μέσα αυτά.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, δημοσιεύματα του τύπου, κατάλογος φεστιβάλ Καννών. επιμέλεια Π.)