της Lisa Bierwirth
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2122_le-prince.jpg

Μια συνάντηση ανάμεσα σ’ έναν άνδρα και μια γυναίκα, τις προσεγγίσεις, τις διαφορές και τα χάσματα, τις συγκρούσεις και τις προοπτικές, εξετάζει αυτή η γερμανική ταινία από της πρωτοεμφανιζόμενη Lisa Bierwirth.
Η Monika είναι επιμελήτρια σ’ ένα μουσείο. Βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή στην προσωπική και στην επαγγελματική της ζωή. Χωρίς προσωπική σχέση, μέσα στην γκρίζα ζώνη της μέσης ηλικίας, έρχεται αντιμέτωπη με ανατροπές στην επαγγελματική της ζωή. Μια εφήμερη σχέση με τον Joseph, ένα συνομήλικό της μετανάστη από την Αφρική φαίνεται να δίνει κάποια προοπτική στη ζωή της. Ωστόσο η καχυποψία εμφιλοχωρεί στη μεταξύ τους σχέση και την υπονομεύει…
Η σκηνοθέτις εστιάζει στον κεντρικό γυναικείο χαρακτήρα,  που υποδύεται η εξαιρετική Ursula Strauss, σχεδιάζοντας το πορτραίτο μιας ανήσυχης γυναίκας σε αναζήτηση κατεύθυνσης. Απέναντι της τοποθετεί ένα επίσης ανήσυχο πρόσωπο, ένα μετανάστη που αναζητά την επαγγελματική πραγμάτωση μέσα σε μια δυτική κοινωνία (τον υποδύεται ο χαρισματικός ράπερ Passi Balende). Εδώ  η σχεδίαση του ανδρικού χαρακτήρα είναι πολύ μακριά από τα συνήθη κλισέ για τον μετανάστη στη δυτική κοινωνία: υπάρχει μια αναμφισβήτητη γοητεία και ένα «επίπεδο» στον ήρωα, εξ ου και ο τίτλος της ταινίας Le Prince.  
Είναι μια ερωτική σχέση που ορίζεται από τη διαφορά, ή καλύτερα τις διαφορές και τις ανισότητες που προκαλούνται: διαφορές πολιτισμικές, διαφορές στην προοπτική της σχέσης, ανισότητες κοινωνικές και πρωτίστως οικονομικές.  Ο λόγος της ταινίας είναι ένας λόγος γυναικείος, και γι’ αυτό η ανδρική οπτική, αυτή ενός ανέστιου μετανάστη είναι απούσα. Η αμφιβολία, η καχυποψία, η προκατάληψη, οι σκιές μιας όχι και τόσο μακρινής αποικιοκρατίας, βρίσκονται στα υπόγεια της σχέσης και την κατάλληλη στιγμή θα αναδυθούν.
Χαμηλόφωνη και χωρίς μελοδραματικές ακρότητες στην προσέγγιση της η σκηνοθεσία, αφηγείται αυτή την ερωτική ιστορία κυρίως μέσα από τις μικρές μετατοπίσεις, τις πολλές φορές αδιόρατες αλλαγές στα συναισθήματα, παρά μέσα από τα γεγονότα της δραματικής πλοκής. Μόνη εξαίρεση στα προηγούμενα η δραματική κορύφωση: σαν ένα ακατέργαστο διαμάντι που συντρίβεται και χάνεται, ο παλιός εαυτός  της ηρωίδας με τις προκαταλήψεις και τις ανασφάλειές της θα  συντριβεί και θα χαθεί. Μια νέα ζωή εμφανίζεται μπροστά της…

Δημήτρης Μπάμπας