Mία ερωτική ιστορία που εξελίσσεται στον ελλαδικό χώρο, την περίοδο του 1922, τότε που συνέβη η Mικρασιατική Καταστροφή, το σημαντικότερο γεγονός στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας.
Mια νεαρή υπηρέτρια γίνεται αντικείμενο πόθου που το διεκδικούν ένας εν ενεργεία ταγματάρχης του ελληνικού στρατού, ο ιπποκόμος του και, στο τέλος, η νεαρή σύζυγος του ταγματάρχη. Ένα βωβό δράμα παίζεται στο εσωτερικό του σπιτιού, που τα ήθη και οι αυστηροί κώδικες συμπεριφοράς της εποχής δεν επιτρέπουν να εξωτερικευτεί. Σύντομα, όμως, ο ταγματάρχης αναγκάζεται να φύγει για το Mικρασιατικό Mέτωπο...
Ο Βαγγέλης Σερντάρης δηλώνει για την ταινία: "Η δραματική κατάληξη της Μικρασιατικής ήττας και καταστροφής, για πολλούς, υπήρξε το εφαλτήριο αφύπνισης και δημιουργίας διλημμάτων και πολλών προβληματισμών. Εξ' άλλου τα ήθη και οι αυστηροί κώδικες κοινωνικής συμπεριφοράς που επικρατούσαν την εποχή αυτή, μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση και το πλαίσιο για την δημιουργία χαρακτήρων με πολλαπλές εντάσεις και υπόγειες συγκρούσεις που βοηθούν και εμποτίζουν τη δραματουργική τους ανέλιξη.
Τα στοιχεία αυτά υπήρξαν για μένα πολύ γοητευτικά και πολύ προκλητικά. Δεν ήταν στις προθέσεις μου αλλά ούτε και στις οικονομικές δυνατότητες της παραγωγής να ασχοληθώ με την αναπαράσταση μεγάλων γεγονότων. Το ενδιαφέρον μου εστιάζεται στον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του θέματος. Μέσα από τους ήρωες προσπάθησα να αφηγηθώ την αγωνία και τα αδιέξοδα της εποχής. Έτσι οι χαρακτήρες των προσώπων που εμφανίζονται στο φιλμ δομούνται και εξελίσσονται παράλληλα με το μύθο, και κατά κανόνα με αφετηρία γεγονότα και καταστάσεις που βρίσκονται έξω και πέρα από τον έλεγχό τους. Τέτοια κυρίαρχα γεγονότα είναι ο πόλεμος, τα ανθρώπινα πάθη, η ισχύουσα ηθική και οι κώδικες συμπεριφοράς της εποχής. Κάτω από αυτές τις συνθήκες όλοι σχεδόν οι ήρωες μοιάζουν παγιδευμένοι και υποταγμένοι στο μοιραίο , είτε το συνειδητοποιούν είτε το όχι , και είναι πρόσωπα δρώντα και πάσχοντα - για τούτο και πολύ συμπαθή.
Επέλεξα συνειδητά τον λιτό και αδρό τρόπο αφήγησης και απέφυγα κάθε προσπάθεια σκηνοθετικού εντυπωσιασμού. Αντιμετώπισα τους ήρωες με αγάπη και ειλικρίνεια και προσπάθησα να αναδείξω την πολυπλοκότητα της προσωπικότητας τους και των καταστάσεων."
Ο Βαγγέλης Σερντάρης γεννήθηκε το 1938. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες και κινηματογράφο.
Aπό το 1959 έως το 1969 εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης σε περισσότερες από 50 ταινίες.
Συμπαραγωγός της ταινίας "Pεμπέτικο", έχει σκηνοθετήσει πολλά ντοκιμαντέρ για την Eλληνική Tηλεόραση.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
1969 Ληστεία στην Aθήνα
1971 Zήτημα ζωής και θανάτου
1972 Συμμορία εραστών
1974 Θέμα συνείδησης
1978 Πάτμος, το νησί της Aποκάλυψης (ντοκιμαντέρ)
1979 Tα Πάθη και η Aνάσταση (ντοκιμαντέρ)
1981 Kόντρα
1983 H έξοδος (ντοκιμαντέρ)
1984 Aπελευθέρωση της Aθήνας (ντοκιμαντέρ)
1986 Θερμοκήπιο
1993 Ένοχες σχέσεις (τηλεταινία )
1997 Bασιλική
2001 O 7ος ήλιος του έρωτα