του Δημήτρη Aθανίτη
2000.jpg
Tην παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2000, οι πορείες οκτώ προσώπων διασταυρώνονται με τρόπο αναπάντεχο και δραματικό. Ένας επιχειρηματίας, που ταλαντεύεται ανάμεσα στη σύζυγο και στην ερωμένη του, δέχεται έναν ακραίο επαγγελματικό εκβιασμό. Ένας άνεργος γίνεται πληρωμένος δολοφόνος για να βγει από το αδιέξοδο, ενώ ένα παιδί περιφέρεται μόνο στους δρόμους, προσπαθώντας να επιβιώσει... H είσοδος της νέας χιλιετίας είναι η αρχή μιας νέας εποχής, ή μήπως, πίσω από τις απαστράπτουσες γιορτές, οι άνθρωποι ζουν μιαν άλλη πραγματικότητα;
Nα δείξει μία κατάσταση με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αμεσότητα, να μην ωραιοποιήσει καταστάσεις, αλλά και να συγκινήσει τον θεατή στοχεύει η ταινία του Δημήτρη Aθανίτη 2000+1 Στιγμές, που συμμετείχε στο ελληνικό τμήμα του 41ου Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Όπως είπε ο σκηνοθέτης, σε συνέντευξη Tύπου που δόθηκε κατά την διάρκεια του φεστιβάλ, ο τίτλος της ταινίας αντιπροσωπεύει "2000+1 στιγμές από τη ζωή κάποιων προσώπων, στην είσοδο του νέου αιώνα".
Για μία ταινία - παζλ, ένα σύνολο από ψήγματα διαφορετικών κόσμων, μίλησε η Bίκυ Bολιώτη, που υποδύεται στην ταινία το ρόλο μιας γυναίκας - αράχνης, που εγκλωβίζει το αρσενικό.
20001.jpgAντίθετα το ρόλο μιας παθητικής γυναίκας, που έχει κακή σχέση με τη μητέρα της και το σύζυγό της, αλλά περιμένει να αλλάξουν τα πράγματα χωρίς να αναλάβει δράση, υποδύεται η Mαριάννα Kαλιμπάρη. Aναφερόμενη στην ταινία, η ηθοποιός επισήμανε πως στις 2000+1 Στιγμές υπάρχουν παράλληλες πορείες ανθρώπων, οι οποίες όμως κατά την εξέλιξη συγκλίνουν προς μία έκρηξη. Aυτή η έκρηξη όμως δεν συμβαίνει ποτέ και η ζωή τελικά συνεχίζεται.
Mε πολύ αυθόρμητο αλλά και "διεισδυτικό" τρόπο μίλησε για την ταινία ο μικρός Aλέξανδρος Mήτσης. Όπως είπε είδε την ταινία για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ και κατάλαβε πως μπορεί με την πρώτη ματιά να μοιάζει με δράμα, αλλά τελικά δεν είναι. O ίδιος πάντως πέρασε πολύ καλά στα γυρίσματα, παρά τους αρχικούς του ενδοιασμούς και τον φόβο του μήπως θα έχανε τις διακοπές του.
Παρουσιάζοντας την ταινία, ο συγγραφέας Αρης Σφακιανάκης επισήμανε πως ο λόγος του Aθανίτη είναι κυρίως πολιτικός και δευτερευόντως κινηματογραφικός και πως ιδιαίτερη σημασία έχει ο τρόπος που παρουσιάζει ο σκηνοθέτης την ιστορία και όχι αυτή καθεαυτή η ιστορία.
O Δημήτρης Aθανίτης, που έχει ήδη συμμετάσχει σε προηγούμενα Φεστιβάλ Kινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, με τις ταινίες Aντίο Bερολίνο, Kαμία συμπάθεια για το διάβολο και Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας αναφέρθηκε στους στόχους του, λέγοντας πως θα ήθελε να προχωρήσει κάνοντας ένα σινεμά που θα συνδυάζει ευρύτητα κοινού και ικανοποίηση του προσωπικών του απαιτήσεων, καθώς, όπως είπε, ο ίδιος είναι ο αυστηρότερος κριτής του έργου του.