των Μαρία Γαβαλά & Θεόδωρου Σούμα
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2223_peri-erotos.jpg

1ο μέρος – Χρυσάνθη, οι αποτυχίες: Η Χρυσάνθη σπουδάζει σε κάποιο πανεπιστήμιο της Αθήνας. Η ταινία την ακολουθεί σε μια σειρά από αποτυχημένες (κρυπτο-ερωτικές) συναντήσεις, σε διάφορα σημεία της πρωτεύουσας. Μια καταγραφή των ελάχιστων λεπτομερειών από αυτά τα προκαθορισμένα ή τυχαία ραντεβού.
2ο μέρος: Ιάσων, ο διχασμένος εραστής: Μια ερωτολογική μυθοπλασία, με τον ήρωα να περιφέρεται διχασμένος ανάμεσα σε δύο γυναίκες. Με την Άννα γνωρίζει τη σεξουαλική και πνευματική πλήρωση, με την Αρετή την αποτυχία και την αποστέρηση.

Πρόκειται για ένα δίπτυχο που αποτελείται από δύο σαραντάλεπτες, ανεξάρτητες μεταξύ τους ταινίες, με παραπλήσια θεματική, τον ερωτισμό και τις ψυχαναλυτικές του προεκτάσεις. Στο πρώτο μέρος, με τίτλο Χρυσάνθη, οι αποτυχίες, μια γυναικεία (ενίοτε φεμινιστική) ηθική αντιπαραβάλλεται στον ερωτισμό του γυναικείου κορμιού. Η αντίθεση αυτών των δύο τάσεων γεννά στο μυθοπλαστικό και νοηματικό πεδίο μια κίνηση ιδεών, ηθικών στάσεων και ερωτικών διαθέσεων. Ο γυναικείος ναρκισσισμός, ο φετιχισμός, η απωθημένη ομοφυλοφιλία και η γέννηση της ερωτικής βίας, παραπέμπουν τα μεν στα δε, λουσμένα πάντα στην ίδια περιρρέουσα ατμόσφαιρα πόθων και μοναχικότητας. Το δεύτερο μέρος, με τίτλο Ιάσων, ο διχασμένος έρωτας, αποτελεί μια ερωτολογική μυθοπλασία με αντιρεαλιστικό στιλιζάρισμα και μια δοκιμιακού τύπου προσέγγιση της αντρικής ερωτικής επιθυμίας. Ο ήρωας, όντας ανάμεσα σε δυο γυναίκες, προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ των ορμών της ζωής (τις χαρές του έρωτα) και τις ορμές του θανάτου (την ερωτική απόρριψη και οδύνη, αλλά και τις αυτοκαταστροφικές μαζοχιστικές επιθυμίες).

Διεύθυνση φωτογραφίας: Φίλιππος Κουτσαφτής
Μοντάζ: Δέσπω Μαρουλάκου
Ήχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος, Παύλος Σιδηρόπουλος
Ηθοποιοί: Γιώτα Φέστα, Ιφιγένεια Μακάτη, Κωστής Κουτσουκέλης, Χαρά Αγγελούση, Γιάννης Ζαβραδινός.

(δ.τ.)