του Lou Ye
summerp2.jpg
Κίνα 1989. Με φόντο μια πολιτικά μεταβατική περίοδο όταν η Κίνα εγκαταλείπει τον αυστηρό κομμουνισμό και κινείται προς την ελεύθερη οικονομία, δύο εραστές ζουν τις εντάσεις και τα πάθη μιας περίπλοκης ερωτικής σχέση. Η Yu Hong εγκαταλείπει το χωριό της, την οικογένεια και τον φίλο της. Πηγαίνει για σπουδές στο Πεκίνο. Εκεί θα συναντήσει έναν άλλο κόσμο: ζει μ’ έντονο τρόπο, ανοικτή σε κάθε είδους συναισθηματικούς πειραματισμούς. Είναι τρελά ερωτευμένη με τον συμφοιτητή της Zhou Wei. Όμως η πρωτεύουσα είναι σε κατάσταση αναταραχής: καθώς αρχίζουν οι φοιτητικές κινητοποιήσεις που θα κλιμακωθούν στις διαδηλώσεις στην πλατεία Τιεν Αν Μεν, η σχέση ανάμεσα στους δύο ήρωες τους αλλάζει όψεις, μορφές και εντέλει περιεχόμενο.
Έναν απο τους κεντρικούς ρόλους στην ταινία έχει η ηθοποιός Hu Lingling, η οποία επισημαίνει: "Υπάρχει μια σχεδόν ντοκιμαντερίστικη αίσθηση στην ταινία. Η πραγματικότητα παρουσιάζεται χωρίς μέικ απ". Ενώ ο ηθοποιός και συμπρωταγωνιστής της Guo Xiadong δηλώνει: "Αυτό που είναι καινούργιο για το χώρο του κινέζικου σινεμά είναι οι σκηνές σεξ και το γεγονός ότι θέλαμε να προσφέρουμε μια ειλικρινή άποψη της ζωής".
summerp1.jpgΣχετικά με τις προθέσεις τους ο σκηνοθέτης της ταινίας Lou Ye δηλώνει σε συνέντευξη τύπου κατα τη διάρκεια του Φεστιβάλ Καννών : “Ήθελα να πω μ’ αυτή την ταινία ότι τα προσωπικά συναισθηματικά είναι πάντα πιο περίπλοκα. Το εξωτερικός χάος διαλύεται πολύ πιο εύκολα. Το 1989 ήταν η πρώτη φορά που η Κίνα άνοιξε τις πόρτες της στον εξωτερικό μετά από πολλά χρόνια απομόνωσης. Οι νέοι απορρόφησαν όλες τις νέες ιδέες. Ήταν μια περίοδος αλλαγών και οι σπουδαστές είχαν την αίσθηση ότι ήταν πιο ελεύθεροι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά: αισθανόταν ότι μπορούσαν να κάνουν τα πάντα. Σήμερα γνωρίζουμε ότι όλα αυτά ήταν μια ψευδαίσθηση”.
Και συνεχίζει: “Ήθελα να αφηγηθώ αυτήν την ιστορία γιατί το 1989 ήμουν φοιτητής στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου και τότε ήμουν ερωτευμένος. Οι δύο ήρωες ζουν μια πολύ δυνατή συναισθηματικά στιγμή στη λίμνη στο Καλοκαιρινό Παλάτι (σ.τ.ε. πάρκο στα προάστια του Πεκίνου, τόπος θερινής κατοικίας για τους αυτοκράτορες). Βιώνουν έντονα συναισθήματα και με τρόπο σωματικό αλλά και πνευματικό. Ωστόσο όταν η σχέση τους διαλύεται, αυτές οι στιγμές παραμένουν γι’ αυτούς σημαντικές. Η κλιμάκωση της ταινίας δεν βρίσκεται απαραίτητα στο τέλος της ταινίας. Πιστεύω ότι μια ταινία πρέπει να αναπτύσσεται μ’ ένα τρόπο φυσικό. Υπάρχει μια διακοπή στο μέσο της ταινίας που αντανακλά ταυτόχρονα και τον χωρισμό αλλά και την αλλαγή του κοινωνικού status των ηρώων. Στο δεύτερο μέρος ήθελα να δείξω πως οι ήρωες υπερβαίνουν αυτήν την δοκιμασία."