του Gareth Huw Evans
theraid2.jpg

Μια επίλεκτη ομάδα ειδικών δυνάμεων έχει αναλάβει να εξοντώσει τον Tama (Ray Sahetaphy), τον πιο αδίστακτο εγκληματία της Τζακάρτα που εδρεύει σε ένα τεράστιο ρημαγμένο κτίριο παρέα με δολοφόνους, ναρκομανείς και κλέφτες. Η αποστολή εκτός από μυστική είναι και η πρώτη που συμμετέχει ο Rama (Iko Uwais), ένα νεοσύλλεκτο μέλος της ομάδας των αστυνομικών. Όταν η αποστολή αποκαλύπτεται κι ο Tama υπόσχεται ασυλία σε όποιον προσφερθεί να σκοτώσει τους αστυνομικούς-εισβολείς, ο Rama θα χρειαστεί να επιστρατεύσει όλο του το θάρρος για να βγει ζωντανός από μια εφιαλτική δοκιμασία που τον περιμένει σε κάθε ένα από τους 30 ορόφους του κτιρίου.

Αυτή η ταινία από την Ινδονησία είναι μια βίαιη και καταιγιστική στους αφηγηματικούς της ρυθμούς περιπέτεια, εγκλωβισμένη μέσα στον περιορισμένο χώρο μιας πολυκατοικίας. Ότι όμως θα μπορούσε να θεωρηθεί για το συγκεκριμένο είδος ως μειονέκτημα, αντιστρέφεται απο τον σκηνοθέτη Gareth Huw Evans: τα όρια του χώρου -τοίχοι, ταβάνια, πατώματα- καταλύονται και αυτό δημιουργεί ένα καινούριο και άκρως πρότυπο χώρο για ταινία δράσης. Παράλληλα οι επιρρόες στην χορογραφία από τις ταινίες πολεμικών τεχνών του Χονγκ- Κονγκ και η χρήση handicam δημιουργούν ένα ενδιαφέροντα σκηνοθετικά συνδυασμό.
theraid1.jpg
Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Επιχείρηση: Χάος/ The Raid: Redemption,  Gareth Huw Evans δηλώνει: "Όταν ενορχηστρώνω μια σκηνή μάχης η διαδικασία εξελίσσεται σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη, ζωντανή δουλειά που αλλάζει με τους αυτοσχεδιασμούς και τη δημιουργικότητα των άλλων. Μερικές φορές η φύση θα βάλει το χεράκι της αλλάζοντας την πρόθεση της κάθε κίνησης. Κάποιες φορές για κακό, κυρίως όμως για καλό.
Για να είμαι ειλικρινής, ούτε το πιο συνταρακτικά ζωγραφισμένο τοπίο, ούτε οι πιο απίθανες στιγμές σε φωτογραφία, ούτε η πιο συγκινητική μουσική συγχορδία δεν πλησιάζει για μένα αυτά τα 24 καρέ τελειότητας, όταν οι πολεμιστές μου τα δίνουν όλα ώστε το κοινό να γίνει μάρτυρας ενός καθαρού σαν κρύσταλλο πλάνου μιας κλωτσιάς στο κεφάλι. "
Ενώ δηλώνει σχετικά με τις πολεμικές τέχνες: “Εξ αρχής είχαμε σχεδιάσει να εισάγουμε διαφορετικά στυλ μάχης στην ταινία. Το να έχουμε όλες τους χαρακτήρες να ξέρουν Silat (είδος πολεμικής τέχνης της Ινδονησίας) δεν είναι μόνο παράλογο, αλλά και βαρετό και περιοριστικό. Θέλαμε να εξερευνήσουμε πόσες διαφορετικές σχολές πολεμικών τεχνών θα μπορούσαν να συγκρουστούν η μια με την άλλη, σαν παρτίδα σκάκι”.
“Ήταν πολύ σημαντικό για το κτίριο να καθιερωθεί ως ένας από τους χαρακτήρες της ταινίας” σχολιάζει ο σκηνοθέτης. “Έπρεπε να δίνει την αίσθηση ενός ατελείωτου λαβύρινθου από δωμάτια και διαδρόμους, το καθένα με τη δική του ταυτότητα για να κάνει τον καμβά της ταινίας ενδιαφέροντα. Επίτηδες ζήτησα ένα παλιό κτίριο, κάτι που να καθιστά δύσκολο να κατατάξει κανείς το που και το πότε της ιστορίας”.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)