(Κοκαλωμένος)
του Milorad Milinkovic
Μαύρη κωμωδία, που δεν κρύβει τις αναφορές της τόσο στο κλασικό, όσο και στο σύγχρονο χολιγουντιανό κινηματογράφο, η ταινία είναι μία περιπλάνηση γεμάτη απρόοπτα, κωμικές ανατροπές και ένα σαρκασμό τυπικά βαλκανικό.
Ένας ηλικιωμένος φεύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο, αφήνοντας όμως πίσω μία ασφάλεια ζωής και δύο ανήσυχους για το μέλλον εγγονούς. Ένας γκάνγκστερ διεκδικεί από τα δύο αδέλφια, με βιαιότητα και απειλές, αυτά που του χρωστούν. Ένας ντίλερ ναρκωτικών, με καλή καρδιά, κρατά ως ενέχυρο από μία πελάτισσά του τη μικρή της κόρη. Μία νεαρή κοπέλα συνταξιδεύει με τον πιο παράδοξο θίασο προσώπων.
Στο κέντρο αυτής της ταινίας βρίσκεται το πτώμα του ηλικιωμένου που ταξιδεύει με το τραίνο προς την τελευταία του κατοικία. Οι συνοδοί του –οι δύο εγγονοί- υπό τις απειλές του γκάνγκστερ αποφασίζουν να αποκομίσουν οικονομικά αφελή από το θάνατο του (η ασφάλεια ζωής). Ακούσιοι συνταξιδιώτες στο ταξίδι τους, ο νεαρός ντίλερ και η μικρή, θα επενδύσουν και αυτοί τις ελπίδες τους πάνω στο πτώμα. Ενώ η νεαρή κοπέλα θα βρεθεί μπλεγμένη λόγω του συναισθηματικού ενδιαφέροντος για τον γοητευτικό ντίλερ. Όταν ο παππούς εκπαραθυρώνεται από το τραίνο, χάνοντας τους προσφιλείς του συγγενείς, τότε τα κωμικά επεισόδια θα κορυφωθούν.
Η δραματική πλοκή οικοδομεί το κωμικό τόσο πάνω στους χαρακτήρες –οι δύο εγγονοί του νεκρού αποτελούν ένα απολαυστικό κωμικό δίδυμο- όσο και πάνω στις καταστάσεις: Η ακούσια περιπλάνηση του παππού στους δρόμους και τις εξοχές είναι γεμάτη από κωμικά επεισόδια που χαρακτηρίζονται από ένα χιούμορ μακάβριο και παράλογο. Οι αναφορές στον κλασικό χολιγουντιανό κινηματογράφο (Trouble with Harry, 1955, Alfred Hitchcock), αλλά και στο σύγχρονο (Weekend at Bernie's, 1989,Ted Kotcheff) αποτελούν την αφετηρία για τη δημιουργία των κωμικών επεισοδίων, στα οποία αποφασιστική συμβολή έχει η παρουσία των ηθοποιών.
Δ.Μ.