του Wong Kar-wai
(σχετικά με την ταινία)
grandma2.jpg

«Κάποιοι προσπαθούν να πάρουν πίσω ότι δικαιωματικά τους ανήκει. Κάποιοι άλλοι, επιθυμούν να διεισδύσουν στα απόκρυφα μυστήρια. Μερικοί ανάβουν φωτιές και κάποιοι φανάρια για να φωτίσουν το δρόμο προς τα εμπρός.
Kung fu: ανάμεσα στο οριζόντιο και το κάθετο, την ατίμωση και τη δόξα.
Μια εποχή: μεταξύ της ανόδου και της πτώσης, της εξορίας και της επανένωσης.
Ο δρόμος του Δασκάλου: Ύπαρξη. Γνώση. Πράξη»
Wong Kar-wai

Μια επική ιστορία έρωτα και προδοσίας, με πολεμικές τέχνες, μονομαχίες και ακροβατικά, που διαδραματίζεται με φόντο το χάος του Β! Παγκοσμίου Πολέμου και της ιαπωνικής κατοχής.
Η ταινία αφηγείται την ιστορία των δύο δασκάλων του kung fu. Αυτός είναι από το νότο.  Αυτή από το βορρά. Το όνομά του είναι Ip. Το όνομα της Gong Er. Οι δρόμοι τους συναντιούνται στη γενέτειρά του, τη Foshan, τις παραμονές της ιαπωνικής εισβολής, το 1936. Η Κίνα είναι σε αναταραχή και ο νότος είναι στα πρόθυρα της διχοτόμησης από τον βορρά. Ο πατέρας της Gong Er είναι ένας διάσημος δάσκαλος του kung fu. Ταξιδεύει συχνά στην Foshan. Στο πορνείο Το Χρυσό Περίπτερο, όπου συναντιούνται οι δάσκαλοι του kung fu, είναι ο τόπος όπου διεξάγεται η τελετή αποχώρησής του από την ενεργό δράση….
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Wong Kar Wai γυρίζει ταινία πολεμικών τεχνών. Το Ashes of Time (1994) ήταν ένας φόρος τιμής στο είδος, διαποτισμένο με μια βαθιά αίσθηση μελαγχολίας. Όπως και σε εκείνη την ταινία, έτσι και εδώ, η εξωτερική δράση δεν είναι κάτι αυτόνομο από τις εσωτερικές συγκρούσεις των πρωταγωνιστών, τα συναισθήματα μεταφράζονται σε κινήσεις, και η κίνηση γίνεται συγκίνηση.
Με τους Tony Leung, Zhang Ziyi, Chang Chen.
Οι σκηνές των πολεμικών τεχνών είναι χορογραφημένες από τον Yuen Wo Ping (Matrix, Kill Bill, Crouching Tiger, Hidden Dragon).
Ο Tony Leung, που υποδύεται τον Ip Man, δηλώνει: «Η εντύπωση που σχημάτισα για τον Ip Man είναι ότι ήταν πολύ ευγενικός, πολιτισμένος, ένας στοχαστής, ένας κύριος. Και όμως όταν μαχόταν, γινόταν κάποιος άλλος, άγριος, σχεδόν ζωώδης. Σκέφτηκα ότι αυτό ήταν ένα συναρπαστικό μείγμα. Ένας άνθρωπος που, σαν γιος μιας πλούσιας οικογένειας, γιος ενός γαιοκτήμονα, είχε τα πάντα μέχρι την ηλικία των σαράντα. Και τότε έπεσε, και τραυματίστηκε... και όμως, στο τέλος, στάθηκε όρθιος».

(πηγή κατάλογος Φεστιβάλ Βερολίνου, σημειώσεις για την παραγωγή)