(H φωνή)
του Yusup Razykov

Τασκένδη. 1915, λίγο πριν την Οκτωβριανή Επανάσταση. Ο Iskander είναι ένας πετυχημένος έμπορος. Λόγω μιας απροσδόκητης συγκυρίας γεγονότων βρίσκεται παντρεμένος με τρεις γυναίκες (κάτι απόλυτα νόμιμο σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο). Σ’ ένα τα ταξίδια του λόγω οίκτου αγοράζει από μια συμμορία παρανόμων μια ορφανή κοπέλα και την παντρεύεται. Ενώ επιστρέφοντας σπίτι μαθαίνει ότι ο αδελφός του πέθανε και ότι σύμφωνα με τα ισλαμικά ήθη θα πρέπει να παντρευτεί, για να προστατεύει τις δύο χήρες του. Ο ερχομός της Οκτωβριανής Επανάστασης αλλάζει τις δεδομένες ισορροπίες, και οι νέοι νόμοι των Σοβιέτ αντιστρατεύονται τις παραδόσεις αιώνων. Αναζητώντας βοήθεια ο Iskander καταλήγει να γίνει μέλος του κόμματος και προπαγανδιστής του. Όμως η τοπική γραμματέας του κόμματος έχει τις ενστάσεις της όσον αφορά την οικογενειακή του κατάσταση. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη και στο τέλος ο Iskander θα ανακαλύψει στο πρόσωπο της τον έρωτα.
Διαδραματιζόμενη σε ταραγμένα χρόνια, η ταινία αφηγείται τις μακρές διαδρομές που πρέπει να κάνει ένας άνδρας για να συναντήσει τον έρωτα. Απροσδόκητα αποκαλυπτική, όταν περιγράφει την επιβολή της Οκτωβριανής Επανάστασης στους ισλαμικούς πληθυσμούς της Κεντρικής Ασίας, η ταινία επικεντρώνεται στο πρόσωπο του νεαρού μουσουλμάνου, που εξ’ ανάγκης εγκολπώνεται τις προσταγές της νέας εποχής. Ζώντας μ’ ένα αυστηρό ηθικό κώδικα και διατηρώντας μια αξιοθαύμαστη συναισθηματική ισορροπία με τις τρεις (!) γυναίκες του ο ήρωας καλείται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των καιρών. Ο έρωτας και οι δυναμικές τους μοιάζουν ικανές να διαμορφώσουν τις νέες ισορροπίες και να προσφέρουν το νέο πλαίσιο ζωής. Αν και αναμφίβολα μπορούμε να βρούμε στοιχεία για τις κοινωνικές συνθήκες και την θέση της γυναίκας σε μια ισλαμική κοινωνία, η σκηνοθεσία προκρίνει ως κεντρική θεματική της ταινίας την ερωτική ιστορία: είναι ιστορία ενός ιδιόμορφου ερωτικού “τριγώνου”.
Δ.Μ.