Το τέλος ενός πατριάρχη κάπου στις επαρχίες της Αργεντινής.
Rey Muerto: Ένα μικρό χωριό στα βόρεια της Αργεντινής. Η ώρα της μεσημεριανής ξεκούρασης, της siesta. H Juana φεύγει. Εγκαταλείπει τον σύζυγο. Ο λόγος; Η βίαιη και βάρβαρη συμπεριφορά του. Κάποιος θα ειδοποιήσει τον σύζυγο για την απόδραση της συμβίας του. Η Juana θα πάει ένα πιστόλι για να υπερασπιστεί τον εαυτό της.
Στα δεκατρία λεπτά που διαρκεί η ταινία η σκηνοθέτης αφηγείται ένα περιστατικό συζυγικής βίας. Η ένταση με την οποία παρουσιάζεται το περιστατικό και η κεντρική γυναικεία παρουσία προκάλεσαν αρνητικές αντιδράσεις σε μερίδα ανδρών θεατών. Κατηγορίες για "φεμινισμό" απευθύνθηκαν προς την πλευρά της Lucrecia Martel. Η απάντηση της είναι σαφής για τις προθέσεις της: "Πιστεύω ότι δεν υπάρχει καμιά λογική και έξυπνη γυναίκα η οποία να μην είναι φεμινίστρια".
Βραβευμένη σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, η ταινία προαναγγέλλει τη μεγάλη μήκους ταινία της σκηνοθέτις Βάλτος (La Cienaga): εδώ ο χώρος - η επαρχία - και τα πρόσωπα είναι οικεία. Επιπλέον στην ταινία μπορούμε να αναγνωρίσουμε επιρροές από ταινίες γουέστερν, οι οποίες έχουν αφομοιωθεί και ενσωματωθεί στη σκηνοθετική οπτική.
Δ.Μ.