του Park Hoon-jung
new-world.jpg

Με φόντο τη σφοδρή πάλη για την εξουσία, αυτή η γκανγκστερική ταινία από την Κορέα είναι μια συναρπαστική, στο οπτικό ύφος, επανεγγραφή αρχετυπικών στοιχείων του είδους.
Στο κέντρο της αφήγησης είναι ένα πρόσωπο αληθινά δραματικό: ο κεντρικός ήρωας της ταινίας είναι ένας αστυνομικός, διπλός πράκτορας που έχει διεισδύσει στους κόλπους του μεγαλύτερου συνδικάτου εγκλήματος της Κορέας. Όταν ο πατριάρχης της οργάνωσης σκοτώνεται, ο ήρωας, εκών- άκων, εμπλέκεται στις διαπάλες για τη διαδοχή…
Αν και σ’ αυτήν την ταινία θα βρούμε τις γεμάτες αποτρόπαια βία εικόνες που χαρακτηρίζουν το σινεμά δράσης της Κορέας, ωστόσο η έμφαση εδώ δίνεται περισσότερο στους χαρακτήρες και στο διάλογο παρά στη βίαιη δράση. Η δραματική πλοκή, γεμάτη αφηγηματικές ανατροπές, δημιουργείται από έναν πυκνό ιστό σχέσεων -άλλοτε συμπάθειας και άλλοτε αντιπάθειας- , όπου η εμπιστοσύνη εναλλάσσεται με την προδοσία, και η απόκρυψη της αλήθειας με την παραπλάνηση. Με φόντο την πάλη για την εξουσία και τις ανάλογες δολιχοδρομίες -ένα θέμα που σχεδόν πάντα βρίσκεται στο κέντρο κάθε γκανγκστερικής ταινίας-, η σκηνοθεσία εστιάζει κυρίως στο στοιχείο της διπλοπροσωπίας, και αυτό όχι μόνο λόγω του κεντρικού ήρωα. Πρόσωπα που κρύβουν την ταυτότητα τους πίσω από προσωπεία και ρόλους και πρόσωπα που σκηνοθετούν και ενορχηστρώνουν τη δράση. Πρόσωπα που πάντα βρίσκονται πίσω από τις κουίντες, αλλά και πρόσωπα που λόγω της χρόνιας υποκριτικής τους χάνουν τον αληθινό (;) τους εαυτό, για να τον βρούνε (;) ξανά στο τέλος: η αφήγηση, γεμάτη αποκρύψεις και υποκριτικές, τροφοδοτείται από την αναζήτηση μιας αληθινής ταυτότητας για τα κεντρικά πρόσωπα της ταινίας.

Δημήτρης Μπάμπας