(The Woman Who Left)
του Lav Diaz
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1617_the-woman-who-left.jpg

Για την Horacia Somorostro η ζωή είναι μια φυλακή, ένα διαρκές βάσανο. Οι απρόοπτες αλλαγές της ζωής, το τυχαίο είναι πάντα πολύ δύσκολο και ανεξήγητο για εκείνη. Το έτος είναι 1997. Η πριγκίπισσα Νταϊάνα πεθαίνει σ’ ένα βίαιο αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Ο κόσμος είναι λυπημένος για το θάνατο του Μητέρα Τερέζα. Και οι Φιλιππίνες είναι εγκλωβισμένες στο φόβο. Είναι το βασίλειο των απαγωγών της Ασίας.
Με τους Charo Santos-Concio, John Lloyd Cruz
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Lav Diaz δηλώνει: «Τι είναι αυτό που μας διαμορφώνει ως ανθρώπινα όντα; Η έμπνευση της ταινίας είναι Ο Θεός βλέπει την αλήθεια αλλά περιμένει του Τολστόι. Είχα διαβάσει την ιστορία πριν πολλά, πολλά χρόνια. Θυμάμαι τώρα μόνο την πλαίσιο. Έχω ήδη ξεχάσει την ιστορία και τα ονόματα των χαρακτήρων. Θυμάμαι ότι αυτό που μου έκανε πραγματικά εντύπωση, όταν τη διάβαζα, ήταν ότι κανένας από μας δεν καταλαβαίνει πραγματικά τη ζωή. Πραγματικά δεν ξέρουμε τίποτα. Αυτή είναι μία από τις πιο βασικές αλήθειες της ύπαρξης. Ή αλλιώς, μερικοί από μας μπορεί τουλάχιστον να αισθάνονται μια συνέχεια, ότι τα πράγματα που κάνουμε μπορεί να έχουν συνέπειες. Και τις περισσότερες φορές, υποτασσόμαστε και συμμορφωνόμαστε με την τυχαιότητα της ζωής.»

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή, κατάλογος Φεστιβάλ Βενετίας)