(Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων)
του Toshio Matsumoto
(το σημείωμα του σκηνοθέτη)
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1819_funeral-parade-of-roses.jpg

Η ιστορία δεν ξεδιπλώνεται ακολουθώντας το νήμα του γραμμικού χρόνου. Το θέμα των δυσδιάκριτων περιγραμμάτων γίνεται κεντρικό μοτίβο της ταινίας -κεντρικό είναι το γεγονός ότι οι διαχωριστικές γραμμές δεν καθορίζονται και τα πάντα διατυπώνονται με ασάφεια. Με άλλα λόγια, όλα διακρίνονται από τις γραμμές των ορίων τους, κι αυτό το σύστημα του διαχωρισμού μέσα στον κόσμο δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι όταν τα μέτρα και τα κριτήρια που επιβάλλονται στον κόσμο δεν είναι τόσο ακριβή, θολώνει ο τρόπος με τον οποίο τον αντιλαμβανόμαστε. Έτσι αντικειμενικότητα και υποκειμενικότητα, αρσενικό και θηλυκό, μυθοπλασία και πραγματικότητα, όλοι αυτοί οι ορισμοί, μπερδεύονται. Φαντάζομαι πως αντιλαμβάνεστε ότι το ζήτημα εδώ είναι ότι στην εποχή που ζούσαμε ο κόσμος τον οποίο είχαμε προσαρμόσει στις ιδέες μας, δεν έμοιαζε πια τόσο σταθερός και μονοδιάστατος. Υποθέτω ότι θα μπορούσαμε ν’ αποκαλέσουμε αυτή την ασάφεια, αυτή την σύγχυση ένα είδος ρίξης με τον κόσμο.

(πηγή σημειώσεις για την παραγωγή)