της Lucrecia Martel
b_505X0_505X0_16777215_00_images_2122_terminal-norte.jpg

Εικόνες της υπαίθρου της Αργεντινής. Νύχτα, ξημέρωμα, ημέρα, δειλινό και πάλι νύχτα και ξημέρωμα. Ο χρόνος κυλά γρήγορα. Ένα αισθηματικό τραγούδι ακούγεται ενώ η εικόνα συνεχώς αλλάζει.
Βρισκόμαστε στην επαρχία Salta της Αργεντινής, στα βόρεια της χώρας. Είναι ο τόπος όπου διαδραματίζονται οι τρεις πρώτες ταινίες της Lucrecia Martel, η τριλογία της Salta: La Ciénaga, La niña santa, La mujer sin cabeza. Με μουσικό οδηγό τη σύντροφό της, τραγουδίστρια Julieta Laso, η Lucrecia Martel κινηματογραφεί, χρησιμοποιώντας ψηφιακή κάμερα κάποιους από τους copleras, μουσικούς και τραγουδίστριες (… και όχι μόνο) της περιοχής. Ένας άνδρας χορευτής, μια ράπερ trap, ένα μουσικό ντουέτο φεμινιστριών, μια trans τραγουδίστρια, ένα μουσικό γκρουπ, μια τραγουδίστρια παραδοσιακών που τραγουδά σχεδόν a capella . Μια βραδινή περιπλάνηση στους επαρχιακούς δρόμους. Ιστορίες γύρω από τη φωτιά, συνοδεία αλκοόλ. Ένα βίντεο στο κινητό με μια κουκουβάγια που πετά την μέρα. Μουσική ταγκό, αργεντίνικα blues, αισθηματικά τραγούδια γεμάτα πάθος και μελαγχολία, παραδοσιακά της περιοχής. Η αυθεντικότητα της (μουσικής) εμπειρίας. Με φόντο μια βραδινή συγκέντρωση στην ύπαιθρο ή μια περιπλάνηση στο δάσος. Η διαφορετικότητα, η φιλία, η παράδοση, η ατμόσφαιρα ενός τόπου. Οι μουσικές του. Ένα πρόχειρο σκίτσο, ένα σχέδιο, μια κινηματογράφηση ελεύθερη από προκαθορισμούς, με μόνο άξονα το πρόσωπο της Julieta Laso, και τελικό αποτέλεσμα μια χαλαρή διάθεση.

Δημήτρης Μπάμπας