του Hou Hsiao Hsien
Πορτραίτο στους ρυθμούς της μουσικής techno μιας ομάδας νέων ανθρώπων που ζουν στην Ταϊπέι του εικοστού πρώτου αιώνα.
Ιδιαίτερη κινηματογράφηση, ρυθμός και εκπληκτικά εικαστικά πλάνα συνθέτουν ένα κατά γενική ομολογία κινηματογραφικό αριστούργημα ενός από τους πιο αναγνωρισμένους ασιάτες σκηνοθέτες. Παρακολουθώντας την Vicky, την νεαρή ηρωίδα της ταινίας καθώς αναζητά μια διέξοδο στην ζωή της, ο σκηνοθέτης εστιάζει τόσο στην χαοτική ενανική ζωή όσο και στις δυσκολίες της ενηλικώσης. Κινηματογραφεί τις φευγαλέες στιγμές της νεότητας, το πάθος και τα χρώματα της, τις δυσκολίες και τις απολαύσεις της. Η techno μουσική στο φόντο δεν είναι παρα ο ρυθμός μιας καρδιάς που χτυπά με ένταση.
Ο Hou Hsiao Hsien δηλώνει σχετικά: "Κοιτάζοντας τους νεαρούς μου φίλους γύρω μου, βρίσκω ότι ο κύκλος που διαγράφουν και ο ρυθμός τους στη διαδικασία "γέννηση, ενηλικίωση, αρρώστια, θάνατος" αναπτύσσονται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αντίστοιχα στη δική μου γενία. Αυτό ισχύει κυρίως για τα νέα κορίτσια: σαν τα λουλούδια, μαραίνονται σχεδόν αμέσως μόλις ανθίσουν. Και όλο αυτό συμβαίνει μέσα σε μία στιγμή
. Δε θυμάμαι ποιος είπε: "Ανάμεσα σε όλα αυτά τα φύλλα που παρασέρνει ο άνεμος και στριφογυρίζουν στον ουρανό, υπάρχει ένα μοναδικό φύλλο που σταματά για πάντα, για μία αιωνιότητα, την ίδια τη στιγμή που θα προσηλώσουμε σ' αυτό το βλέμμα μας με κατανόηση και συμπόνοια". Θα ήθελα να είναι φανερό ότι έχω γυρίσει την ταινία για την ιστορία αυτού του νεαρού κοριτσιού μ' αυτή την εικόνα στο μυαλό."
Ο Thierry Jouse στα Cahiers du Cinema, 6/2001 γράφει για την ταινία του Hou Hsiao Hsien "Σ' αυτή την ταινία τα πλάνα - σεκάνς είναι σαν τις ρυθμικές λούπες οι εσωτερικές παραλλαγές των οποίων αναπτύσσονται πάνω σ' ένα φόντο επανάληψης. Μ' αυτήν ακριβώς την έννοια , το Millennium Mambo είναι ίσως η πρώτη αυθεντική ταινία techno στην ιστορία του σινεμά.
(...
) Μια ταινία που ρισκάρει απίστευτα, αναπόδραστα σύγχρονη, που αιχμαλωτίζει το βλέμμα ασταμάτητα."
Ο Hou Hsiao Hsien θεωρείται τα τελευταία δέκα χρόνια έχει καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του νέου κύματος σκηνοθετών της Ταιβάν. Γεννημένος στη Κίνα, μετακόμισε με την οικογένεια του στην Ταιβάν το 1948. Οι ταινίες του έχουν κερδίσει πολλά βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία ( A City of Sadness, 1989 ) και το βραβείο της κριτικής επιτροπής στις Κάννες ( The Puppetmaster, 1993) . Οι σημαντικότερες ταινίες του είναι : A Summer At Grandpa's (1984), A Time To Live, A Time To Die(1985), Dust In The Wind (1986), A City Of Sadness (1988), The Puppetmaster(1993), Good Men, Good Women (1995), Goodye South, Goodbye (1996), Flowers of Shanghai (1997).
(Πηγή: δελτίο τύπου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)