(Εννιά Βασίλισσες)
του Fabian Bielinsky
O Juan είναι ένας μικροαπατεώνας του δρόμου. Στην προσπάθεια του να εξασφαλίσει "τα προς το ζην" συλλαμβάνεται από έναν αστυνομικό, τον Marcos. Προς μεγάλη του έκπληξη ο Marcos αποκαλύπτεται ότι και αυτός είναι ένας μικροαπατεώνας του δρόμου. Προτείνει στον Juan να συνεργαστούν. Οι αρχικές επιφυλάξεις που έχει γρήγορα κάμπτονται, όταν ο Juan παρατηρεί τον Marcos "εν δράσει". Η αποστολή που αναλαμβάνουν οι δύο συνεργάτες είναι να πουλήσουν μία συλλογή εξαιρετικά σπάνιων γραμματοσήμων, τις "Εννέα Βασίλισσες", μια συλλογή γραμματοσήμων της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Στον αγώνα τους για την επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής, οι δύο απατεώνες θα συνεργαστούν -εκούσια ή ακούσια-, με την σαγηνευτική αδελφή του Marcos, την Valeria, τον μικρότερο αδελφό του Federico (ο οποίος έχει ως είδωλο τον Marcos) αλλά και μια ομάδα κλεφτών και μικροαπατεώνων. Όμως οι όχι και τόσο νόμιμες προσπάθειες τους, γρήγορα θα προσκρούσουν σε ανυπέρβλητα εμπόδια
Καθώς η αφήγηση προχωρά η καθαρότητα και η σαφήνεια, στην σχεδίαση των χαρακτήρων, εξαλείφεται: η ηθική θέση του κάθε προσώπου τίθεται υπό αμφισβήτηση και το ποιος είναι ή δεν είναι απατεώνας ποτέ δεν γίνεται καθαρό. Εισερχόμενος στο κόσμο της απάτης (ένα κόσμο που γνωρίζουμε με αρκετές λεπτομέρειες και από τις ταινίες του David Mamet) ο σκηνοθέτης δημιουργεί μια περίτεχνη και γεμάτη από μικρές ανατροπές δραματική πλοκή: Εδώ τα φαινόμενα πάντα απατούν. Μετακινούμενος από τα φτωχικά barrios στα πολυτελή ξενοδοχεία (και επιστέφοντας πάλι πίσω) ο Fabian Bielinsky απεικονίζει έναν κόσμο όπου η αλήθεια συγχέεται με το ψέμα. Σ' αυτό τον κόσμο η σωματική βία απουσιάζει και η πειθώ δεν είναι παρά η έκφραση και το μέσο της επιβολής στον ’λλον.
Εισπρακτική επιτυχία στην Αργεντινή, η ταινία χαρακτηρίζεται από τις δυναμικές παρουσίες των δύο πρωταγωνιστών της: του Gaston Pauls (Sabado, Felicidades) και Ricardo Darin.
Δ.Μ.