b_505X0_505X0_16777215_00_images_2223_ebrahim-golestan.jpg

Η τέχνη και η ποίηση ήταν πιθανώς ήδη στο λίκνο του Ebrahim Golestan όταν είδε το φως της ημέρας το 1922 στο Shiraz, στην πατρίδα του Hafiz και του Saadi, των πιο διάσημων ποιητών και μυστικιστών του Ιράν που δραστηριοποιήθηκαν τον 13ο και τον 14ο αιώνα. Κατά τη διάρκεια της 100χρονης ζωής, ωστόσο, όχι μόνο έκανε όνομα ως συγγραφέας και μεταφραστής του Έρνεστ Χέμινγουεϊ και του Γουίλιαμ Φόκνερ, αλλά επηρέασε επίσης γενιές κινηματογραφιστών στην πατρίδα του με τη δουλειά του ως σκηνοθέτης και παραγωγός.

Η Mehrnaz Saeed-Vafa γράφει στο διαδικτυακό περιοδικό rouge.com.au: "Για μένα ο Golestan ήταν πάντα μια θρυλική και συναρπαστικά μυστηριώδης φιγούρα,  από τότε που ήμουν έφηβη, όταν ζούσα στο Ιράν στα μέσα της δεκαετίας του '60. Πέρα από τα επιτεύγματα και τις διασυνδέσεις του, είχε επίσης μια εξαιρετικά οικεία και αμφιλεγόμενη σχέση με τη φεμινίστρια και επαναστατική ποιήτρια, Forough Farrokhzad (1935-1967). Η Forough ήταν η Ιωάννα της Λωραίνης  της σύγχρονης περσικής ποίησης". Συμπληρώνει αναφερόμενη στη σκηνοθετική του παρουσία: "Μια μοναδική πτυχή των ταινιών του Golestan είναι η έναρξή  τους. Βλέπουμε τον παρόντα χρόνο υπό το φως του παρελθόντος: το παρελθόν, την Ιστορία του θέματος της ταινίας. Δηλώνει «όταν λες μια ιστορία, πρέπει να γίνει η ιστορία όλων». Γι' αυτό ο Golestan δίνει τον τόνο σε κάθε ταινία του: μας παρέχει μια εισαγωγική σκηνή για να τη συσχετίσουμε με έναν πολύ ευρύτερο κόσμο, προσκαλώντας μας να δούμε το έργο μέσα σ' αυτό το πλαίσιο."  Και συνεχίζει: "Μια άλλη σημαντική πτυχή των ταινιών του Golestan είναι η αφήγησή τους. Οι ακριβείς, ποιητικές φωνές-off προσθέτουν πάντα μια ιστορική και φιλοσοφική διάσταση. Οι ταινίες Hills of Marlik, The Crown Jewels and Wave, Coral and Rock έχουν όλες εξαιρετικές αφηγήσεις που απαγγέλλονται από την όμορφη φωνή του Golestan. Δεν μπορώ να θυμηθώ μια τόσο δυνατή, ποιητική φωνή σε καμία άλλη  ταινία ντοκιμαντέρ που έγινε στο Ιράν, εκτός από την αφήγηση της Forough στο The House is Black ".

Προτεινόμενη φιλμογραφία (ως σκηνοθέτης και παραγωγός)
PERSIAN STORY, Ralph Keene (1952)
MOBAREZEH BA ATASH DAR AHVAZ, Abolghassem Rezai (1958)
YEK ATASH, Ebrahim Golestan (1961)
KHESTEGARSI, Ebrahim Golestan (1961)
MOJ O MARJAN O KHARA/Wave, Coral and Rock, Ebrahim Golestan, Alan Pendry (1961)
KHANEH SIAH AST, Forough Farrokhzad (1962)
TAPPE-HAYE MARLIK/The Hills of Marlik , Ebrahim Golestan (1963)
KHESHT VA AYENEH Ebrahim Golestan (1964)
GANJINEHA-YE GOHAR, Ebrahim Golestan (1965)
KHARMAN VA BAZR, Ebrahim Golestan (1965)

(δ.τ.)