Σύγχρονη Αλβανία. Η Rudina, εργάτρια σε βιοτεχνία, σηκώνει στις πλάτες της πολλά βάρη. Τη φροντίδα του μικρού της γιου, των πεθερικών αλλά και την έγνοια του χήρου πατέρα της στο χωριό. Ο εργοδότης της δε φαίνεται να δείχνει ιδιαίτερη κατανόηση, ενώ και ο άντρας της, στην ουσία απών, την ελέγχει σταθερά από την Ελλάδα όπου εργάζεται. Όταν καταφτάνει από Ιταλία έγγυος και η μικρότερή της αδελφή, τα γεγονότα φαίνεται να την υπερβαίνουν. Με επικείμενη την υποχρεωτική τους επίσκεψη στο πατρικό σπίτι στο χωριό, οι δυο γυναίκες ξεκινούν ένα ταξίδι γεμάτο εντάσεις και αντιπαραθέσεις, που φέρνει στην επιφάνεια όλη την παθογένεια της αλβανικής πατριαρχικής κοινωνίας αλλά και παλιούς αδελφικούς δεσμούς που είχαν ατονήσει.
Με τις ηρωίδες του και ένα μικρό αγόρι σε διαρκή μετακίνηση μέσω της αλβανικής ενδοχώρας, το Open Door φέρει όλα τα χαρακτηριστικά ενός τυπικού road movie, αποκαλύπτοντας με αργούς ρυθμούς το σκοτεινό κοινωνικό τοπίο μιας χώρας προσκολλημένης σε ισχυρές, αμετακίνητες παραδόσεις. Κινούμενο ανάμεσα σε κλειστούς χώρους γκρίζων αποχρώσεων και στους εξωτερικούς φωτεινούς μιας αναλλοίωτης υπαίθρου, κάνει εντονότερες τις αντιφάσεις αλλά και την τραγικότητα κάποιων εσωτερικών διεργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Στο κέντρο παραμένει το σκληρό αλλά και διαρκώς μεταβαλλόμενο πρόσωπο της Rudina. Η ταινία, που ξεκινάει και καταλήγει με αυτήν, συνιστά στην ουσία το πορτρέτο της. Η στάση της ωστόσο απέναντι στην αδερφή της, οι σπασμωδικές της κινήσεις, τα ξεσπάσματα και οι σιωπές της διευρύνουν με οικονομία το σεναριακό πλαίσιο. Μέσα από την αγωνιώδη μετακίνηση των δύο γυναικών για την ανεύρεση λύσης αναδύονται έτσι τα αδιέξοδα, η υποκρισία και το παράλογο μιας κοινωνίας που εξορίζει ως μη αποδεκτές την κοινωνική απόκλιση και την ατομική ελευθερία. Οι δυο ηρωίδες, εγκλωβισμένες σε έναν φαύλο κύκλο μετέρχονται κάθε μέσο, θεμιτό ή αθέμιτο, για να επιβιώσουν σε έναν πεισματωδώς ανδροκρατούμενο κόσμο. Κάποιες πόρτες παραμένουν ωστόσο ανοιχτές, ακόμα κι όταν όλα δείχνουν νομοτελειακά αδύνατα. Οιωνός μιας επίπονης αλλά ελπιδοφόρας μεταμόρφωσης.
της Καλλιόπης Πουτούρογλου [Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.]