του Alejandro Amenábar
b_505X0_505X0_16777215_00_images_1920_tesis.jpg

Η Άνχελα είναι φοιτήτρια στην Ακαδημία Κινηματογράφου της Μαδρίτης. Στην έρευνά της για να συγκεντρώσει υλικό για τη διπλωματική της – «Tesis» (από όπου και ο τίτλος της ταινίας) με θέμα τη βία στο σινεμά, βρίσκει τον καθηγητή της νεκρό, σε μια αίθουσα προβολής, και θα κλέψει την ταινία που αυτός παρακολουθούσε, η οποία καταγράφει ένα απεχθές έγκλημα. Σταδιακά «κυκλώνεται» επικίνδυνα από ανθρώπους εθισμένους στην ακραία βία. Συνεργάζεται με τον Τσέμα, ένα συμφοιτητή της, ο οποίος διατηρεί μία συλλογή από ταινίες βίας και πορνογραφίας. Καθώς βλέπει την ταινία με τον Τσέμα, ανακαλύπτει ότι πρόκειται για ένα «snuff film» (ερασιτεχνική ταινία με ζωντανή καταγραφή δολοφονίας) με πρωταγωνίστρια μια φοιτήτρια, που είχε δεσμό με τον συμφοιτητή τους Μπόσκο. Αναζητώντας την προέλευση της κασέτας, η Aνχελα και ο Τσέμα βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε έναν επικίνδυνο κύκλο μυστηρίου και αίματος.
 Είναι ηθικά σωστό και ποια είναι τα όρια; Η Άνχελα καταπιάνεται μ’ αυτό, χωρίς να έχει ιδέα τι θα επακολουθήσει. Snuff movies, βασανισμοί και φόνοι δεν υπήρχαν στη δική της διπλωματική. Ο Αμενάμπαρ όμως δε σκοπεύει να την αφήσει στη μέση. Όλα τα στοιχεία της έρευνας δημιουργούν μια ιδιάζουσα πλοκή ολοκληρώνοντας την πιο σαγηνευτική "διπλωματική".
Η ταινία  στο προσκήνιο τα Snuff Movies (είδος απαγορευμένων ταινιών που μπροστά στην κάμερα άνθρωποι βασανίζονται και στη συνέχεια χάνουν τη ζωή τους με απάνθρωπο τρόπο), καθώς η πρωταγωνίστρια αποφασίζει να ερευνήσει τον θρύλο τους και να μάθει κατά πόσον πρόκειται για πραγματικούς φόνους.
Με τους Ana Torrent, Fele Martínez, Eduardo Noriega, Xabier Elorriaga
Το Tesis (1996) είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του καταξιωμένου πια, μετά το Abre Los Ojos, το The Others και το Mar Adentro, νεότατου Χιλιανού σκηνοθέτη, Αλεχάντρο Αμενάμπαρ. Υπήρξε η πρώτη του εμπορική επιτυχία, σε ηλικία μόλις 23 ετών.
Βραβεία: -Γκόγια Καλύτερης ταινίας 1997,  Γκόγια Καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού Φέλε Μαρτίνεθ 1997,  Γκόγια Καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Αλεχάντρο Ανεμάμπαρ, Γκόγια Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου Αλεχάντρο Αμενάμπαρ.

(δ.τ.)